In het voorjaar van 2012 werd er in het kader van het gebruik van Ipad's voor de lessen aan de universiteit een onderzoek gedaan in "Stanford School of Medecin". Aan alle studenten werd een Ipad gegeven met als doel de mogelijkheden van "papierloos" les volgen en de directe toegang tot informatie na te gaan.
De resultaten kunnen kort samengevat worden in enkele aanbevelingen waarmee rekening zou moeten gehouden worden bij de implementatie van Ipad's in het universitaire onderwijs:
1) Een degelijk draadloos netwerk is de sleutel tot succes.
2) Studenten vonden "web-based" bronnen op de Ipad heel ondersteunend.
3) The Ipad is een goed platform als men het heeft over de organisatie van documenten en het terugvinden van documenten
4) PDF-documenten blijven de makkelijkste manier om info of lessen aan te maken en te verdelen.
5) Veel studenten vonden dat het typen op Ipad een niet onaangename ervaring was, alhoewel ze een fysiek toetsenbord prefereerden.
6) Er is in zekere mate nood aan opleiding, zowel van de leerkrachten als de studenten.
Voor meer informatie:
http://www.educause.edu/library/resources/empowering-students-and-instructors-reflections-effectiveness-ipads-teaching-and-learning
Geraadpleegde Bronnen:
http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELIB1201.pdf
Younes Amiri
Geen opmerkingen:
Een reactie posten